TweetAdderを始めませんか?

ページ

zChocolat (Stylish Elegance chocolates in deluxe mahogany chest box)

2010年12月21日火曜日

♪ラストダンスは私に

Dalidaや越地吹雪が持ち歌として有名な♪ラストダンスは私に。

題名は
仏語:Garde-moi la derniere dance.
英語:Keep me the last dance (Save the last dance for me).

これは3通りに解釈できるかもしれません。


ラストダンスを私に(私のために捧げて)
Give me the last dance.

ラストダンスを私と(私と一緒にさせて)
Let me make the last dance.

ラストダンスは私と(私を指名して)
Appoint me for the last dance.

面白いですね。

by R. Enomori

-----------------------------------

'Keep me the last dance.' (Garde-moi la derniere dance) is a song one likes to sing in various languages, and Dalida, the famous French singer put in her repertoire during her whole life.

For me, this title allows the following scenes to imagine.

1. Give me the last dance.
2. Let me make the last dance.
3. Appoint me for the last dance.

Which scene do you like when asking your boyfriend to dance?

by R. Enomori

0 件のコメント:

コメントを投稿